Leveringsbetingelser

Levering/forsendelse
Når du køber en vare hos Oddfrida har du samme rettigheder, som når du køber en vare i en butik.
De anførte priser er inkl. moms og ex. forsendelsesomkostninger.
Leveringstiden er 2-3 arbejdsdage. Oddfrida fraskriver sig ethvert ansvar overfor køber i tilfælde af forsinket levering, da angivne leveringstider altid vil være vejledende.
Der tages forbehold for prisændringer og udsolgte varer.
Vi benytter levering med DAO eller GLS. Du får besked om afsendelsen og kan følge din pakke med track and trace.

Momsfri forsendelse til Grønland, Norge, Schweiz og ikke EU:
Bor du i et ikke-EU land, skal du ikke betale moms, når du køber i en dansk webshop. Momsen bliver automatisk trukket ud af din ordre, når du skriver din bopæl (herunder land) undervejs i din bestilling. Bemærk, at du formentlig bliver opkrævet told af modtagerlandets toldvæsen. Og selv skal søge om told-refusion, hvis du returnerer eller bytter!

Fragt
Vi benytter DAO til små forsendelser under 2 kg og GLS til større. Fragt med DAO er 28 kr ved levering til pakkeshop og 59 kr ved levering til døren. Fragt med GLS ved levering til døren er 39 kr og ved levering til døren 72 kr.

Reklamation
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles til info@oddfrida.dk snarest muligt efter modtagelsen. Reklamation over fejl og mangler, som køber burde have opdaget ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal altid afgives inden 14 dage efter modtagelsen.

Oddfrida fraskriver sig ethvert ansvar for følgeskader, som påføres køberen/tredjemand ved evt. fejl på det leverede.

Ifølge købeloven har du 2 års reklamationsret fra fakturadato, hvis det drejer sig om fabrikations- og materialefejl. Almindeligt slid og forkert vask er ikke inkluderet i denne reklamationsret.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtog varen. Af hygiejniske årsager kan trusser og strømper i brudt emballage ikke returneres.

Fortryder du købet, skal Oddfrida underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Du skal blot returnere varen i samme stand, som du modtog den i, og i ubeskadiget og original emballage.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Varen skal returneres til:
Oddfrida.dk
Annasvej 8
2840 Holte

Vi kan ikke hente pakken i en pakkeshop.

Ombytning
Vi anbefaler at du sender varen retur og herefter laver en ny bestilling i webshoppen.

Uafhentede varer.
Du kan lade din vare gå retur ved at undlade at hente den i pakkeshop. Du vil få betaling returneret  på dit betalingskort med fradrag af et ekspeditionsgebyr på 50 kr.

Sikkerhed.
Oddfrida.dk benytter E-pay nu Bambora, som lever op til de sikkerhedskrav, der er stillet, og er godkendt og certificeret af PBS. Dvs. at betalingssystemet er sikret med en såkaldt SSL løsning, et system, der krypterer alle de Dankort-informationer, du sender til os. Det betyder, at ingen (med undtagelse af PBS) kan skaffe oplysninger om dit kort. SSL systemet sikrer desuden, at data mellem din browser og vores server ikke kan ændres.

Vil du klage?
Vi håber at du vil kontakte Oddfrida.dk allerførst, så vi kan prøve at finde en løsning sammen.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr